Velkommen til vår kunnskapsbase
Brukerkontoer
Solver har per i dag 3 typer kontoer.
Microsoft 365
Solver støtter Microsoft 365 Jobb eller Skole-konto
Bedriften må i noen tilfeller godkjenne Solver som en 3.Parts App.
Dette må du ha Administrator av Azure AD til å gjøre.
Med en M365 konto kan du få tilgang til bedriften`s dører basert på domene du tilhører og sikkerhetsgrupper i domene du tilhører.
Tips
Jeg får ikke logget inn med min M365 konto, hva gjør jeg?
- Er du sikker på at du har en M365 jobb eller skolekonto?
- Sjekk med Administrator av domene om Solver er godkjent.
- Vi bruker M365 Single Sign On, feilen kan ligge en annen plass en i Solver App, sjekk om du kan logge inn på mailen din fra telefonen.
Tillat at Solver får lov til å dele informasjon til valgte påloggingsmetode.
Når appen starter på nytt, kan du ta i bruk Solver App.
Vipps
Du kan opprette en Solver ID gjennom og logge inn med Vipps.
Følg instruksjonene i appen
Tips
Jeg får ikke logget inn med Vipps, hva gjør jeg
- Du må ha Vipps installert på telefonen, sjekk at du får logget inn i denne.
- Du må være over 15 år
- Du må ha godkjent at Vipps kan sende notifikasjoner
Mobile (SMS)
Du kan opprette en Solver ID ved bruk av ditt mobilnummer
Følg instruksjonene i appen.
Tips
- Husk landkode samt riktig mobilnummer, og du skal motta en SMS som du skriver inn.
- Mottar du ikke kode, har du antakelig skrevet feil.